Σάββατο 11 Ιουνίου 2011

ΑΠΟ : ΕΥΑΓΓΕΛΟ ΛΥΡΟΥΔΙΑ Δρ. Αρχιτεκτονα

ΝΑΙ σε ένα ….αληθινό CITY στην ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ  μεσόγειο

 

 

Με ιδιαίτερη επιμέλεια πρέπει να κρίνονται οι προτάσεις για επιχειρηματική αξιοποίηση του «ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ»,  μια που το ζοφερό οικονομικό κλίμα είναι εν τέλει επισφαλής παράμετρος, αναπτυξιακού σχεδιασμού. Κάθε πολεοδομική πρόταση αποτελεί σενάριο αναπτυξιακής πολιτικής και προκύπτει από συνδυασμό γνώσεων, εμπειρίας, ταλέντου, αλλά και διαίσθησης . Η τελική επιτυχία προσδιορίζεται από την πολιτική επιλογή και την κοινωνική αποδοχή που θα εξασφαλίσει στο μέλλον..

 

Στο πλαίσιο αυτό, το «ΕΛΛΗΝΙΚΟ» είναι λογικό να αντιμετωπιστεί σαν επιχειρηματική ευκαιρία από τα διάφορα Funds, που από την κινητικότητά τους εξαρτάται πλέον η ποιότητα ζωής ευρύτερων ομάδων του πληθυσμού. Η οικονομική κρίση έχει ήδη καλλιεργήσει την ελαστικότητα των «ακραίων» απόψεων και δημιουργεί μια ευκαιρία για μεγάλης κλίμακας οικονομική δραστηριότητα.  

 

Επί της ουσίας το διοικητικό κέντρο (Central Business District) είναι θεσμοθετημένο στην ΑΘΗΝΑ. Το  Νέο υπουργείο οικονομικών αν δεν με απατά η μνήμη μου είναι χωροθετημένο στο Νομισματοκοπείο. Η πρόταση του κ. Ασεμπίγιο που εσχάτως δημοσιοποιήθηκε  δημοσιογραφικώς, διακρίνεται, εκ πρώτης όψεως, από μια πληθωρική και ταυτόχρονα συμβιβαστική λογική. Συμπεριλαμβάνει περίπου τα πάντα από σπίτια και  χωριά μέχρι πανεπιστήμια και διοικητήρια ενώ δεν καταλήγει σε μια ισχυρή ιδέα  – ανάλογη με την καλλιεργηθείσα φήμη.

 

Τα στατιστικώς αποδεκτά σήμερα νούμερα, (70% πράσινο κλπ) σε δεύτερη προσεκτική – ιστορική  ανάγνωση , αποδεικνύουν την ασυνέπεια και ελαστικότητα του πολιτικού λόγου που στο πρόσφατο παρελθόν τα χαρακτήριζε περιβαλλοντικώς εγκληματικά.  Η ΑΘΗΝΑ χρειάζεται σκληρές και γενναίες πολεοδομικές αποφάσεις. Αναμφισβήτητα ΝΑΙ σε ένα CBD αλλά να είναι ένα αληθινό CITY στη μεσόγειο,  με διεθνή μέτρα, όλες τις υποδομές και όχι την γνωστή εμβαλωματική λογική.Σε μια μεγαλούπολη ποτέ δεν καταστρέφεις ένα δεύτερο αεροδιάδρομο. Η  ΑΘΗΝΑ πρέπει να εξελιχθεί σε πρώτης τάξεως ACITY με ταυτότητα μητρόπολης  και όχι  σε ένα κεφαλοχώρι της ανατολικής μεσογείου.